treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, został zastosowany gradient kolorystyczny w całej kompozycji – od najciemniejszej tonacji u dołu i w prawym dolnym narożu rysunku do zupełnie jasnej – w lewym górnym rogu. Kompozycja przedstawia tłum postaci w różnych, bardzo dynamicznych pozach, które sugerują zamachiwanie się i rzuty. Wszystkie te figury skierowane są w stronę jasnego, lewego górnego narożnika. W dłoniach ludzi oraz pomiędzy nimi widać kuliste, niewielkie kształty, wszystkie zaznaczone jednolitym, szarym kolorem. Wszystkie postaci narysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, z jednolitym wypełnieniem kolorystycznym zależnym od tonacji części kompozycji, w której się znajdują. Sylwetki są ekspresyjne i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami, nie mają zaznaczonych detali fizjonomicznych ani strojów.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona verso

List do Ireny Rybczyńskiej-Holland

Hofstätter, Ozjasz

1987-01-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

[strona 1, strona 4]

List do Emanuela Justmana

Justman, Regina

1940-09-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widok 1

Portiera

XVIII–XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/G/544/ML - Widok wnętrza kaplicy św. Trójcy w Lublinie. Wnętrze późnogotyckie, w widoku ku ścianie zachodniej. Nawa ukazana w ramie ostrołucznej arkady, żebrowe sklepienie wsparte na centralnym, 8-bocznym filarze. We wnętrzu postacie modlących się.

Kaplica zamkowa w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/4405/ML - Portret młodej wieśniaczki. Ukazana en face. Postać ucięta na wysokości bioder. Twarz o melancholijnym wyrazie, miękko modelowane, regularne rysy. Duże oczy, wzrok skierowany w prawo, jasna karnacja, lekko zaróżowione policzki. Na czole biała przepaska, głowa okryta zawiązaną wokół szyi chustką w kolorze przytłumionej czerwieni z niebiesko - zielonym wzorem. Ubrana w obszerne ciemnobrązowe palto. Dziewczyna trzyma przed sobą dzban o zielono-brązowym brzuścu. U góry, w tle po lewej niewyraźne zarysy chaty, po prawej wiejska kapliczka przydrożna i sylwetka przechodzącej kobiety. Przedstawienie modelowane przez 
zagęszczenie miękko roztartych kresek. Kształty podkreślone delikatnym, czarnym konturem.

Dziewczyna z dzbanem

Axentowicz, Teodor

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16802/ML - Św. Michał Archanioł ukazany jest jako uskrzydlony wojownik, w ujęciu całopostaciowym, frontalnie. Głowę ma lekko zwróconą w prawo, spogląda wprost. Twarz podłużna, okolona jasnymi długimi włosami. Na głowie ma hełm z pióropuszem. Ubrany jest w błękitną tunikę i srebrny pancerz ze złotymi naramiennikami, paskiem i pteryges (fartuchem z pasów) oraz czerwony płaszcz. Na nogach ma wysokie buty o metalicznym odcieniu. W prawej, wzniesionej dłoni trzyma skierowany ku górze miecz, w lewej tarczę, którą się osłania. Na pancerzu, na wysokości piersi widnieje hostia otoczona promienistą glorią, a na niej łaciński monogram Chrystusa z trzema gwoździami – narzędziami Męki Pańskiej: IHS. Na tarczy dewiza Archanioła: KTÓŻ JAK BÓG, napisana cyrylicą ??? ??O ???
Poniżej tarczy, po prawej znajduje się inskrypcja określająca świętego: ??? ??????.
Tło ciemnobłękitne.
Przedstawienie pochodzi z prowincjonalnego warsztatu, o czym świadczą liczne błędy w ukazaniu anatomii (zwłaszcza rąk i nóg). Farba kładziona była dość grubo, zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Zastosowanie liter cyrylickich i łacińskich wskazuje na malarza tworzącego zarówno dla potrzeb Kościoła, jak i Cerkwi lub na przeznaczenie do świątyni unickiej.

Konserwacja: 2007 r.

Święty Michał Archanioł

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 70 obiektów

Kolekcje

32

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd