treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
wiersza - Ujęcie z boku; Wiersza wypleciona z wikliny o długim, prostym, cylindrycznym korpusie zakończonym stożkowato z prawej strony a okrągłym otworem z lewej. Wykonana z wiklinowych prętów ułożonych na trzech obręczach z cienkich patyków, które przepleciono spiralnie w kilkunastu miejscach łykiem. Wewnątrz dwa lejki stanowiące integralną całość z korpusem. W około połowie długości narzędzia wycięty prostokątny otwór, przez który wyjmowana byłą ryba. Pierwotnie najprawdopodobniej do otworu mocowane były drzwiczki.

Wiersza

nieznany

1901 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rękopis tekstu Józefa Czechowicza. Składa się z siedmiu kart papieru czerpanego ze znakiem wodnym „Papier á Lettres Mirkow” (tzw. „mirkowskiego”) o wymiarze 30 x 21,5 cm ze stroną tytułową. Rękopis zapisany jest piórem, natomiast tytuł, rok powstania „1934” oraz podpis Czechowicza w postaci charakterystycznych inicjałów „JC” na karcie tytułowej – czerwoną kredką. Paginacja nie obejmuje pierwszej karty (w prawym górnym rogu widoczna jest tylko napisana ołówkiem cyfra „I”). Brakuje numeru strony na drugiej karcie, na której zaczyna się właściwy tekst. Na trzeciej karcie w prawym górnym rogu piórem (najprawdopodobniej ręką Czechowicza) napisana jest cyfra „2”; numery pozostałych stron, również w prawych górnych rogach, napisane są ołówkiem innym charakterem pisma. Na ostatniej karcie ukośnie, pod tekstem kończącego utwór fragmentu prozatorskiego, znajduje się drugi dłuższy podpis Czechowicza napisany piórem (Józef Czech.). Rękopis został poddany konserwacji, podklejono naddarte rogi oraz zgięcia w połowie kart. Wszystkie karty są obecnie połączone w jedną całość. Tekst zapisany jest z dużym marginesem z lewej strony, gdzie Czechowicz umieścił wskazówki (podkreślone czerwoną lub zieloną kredką) dotyczące realizacji

Poemat o mieście Lublinie

Czechowicz, Józef

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

Brulion to prawie stukartkowy, elegancki zeszyt oprawiony w grubą tekturę obleczoną ozdobnie tłoczonym czarnym płótnem, karty gładkie, kremowobiałe, pokryte na brzegach pozłotą (lub farbą karminową), format: 20,5 x 16 cm. Teksty zapisane zielonym i czarnym, często wyblakłym atramentem oraz ołówkiem, na niektórych kartach tytuły wierszy podkreślone czerwoną kredką. Zabytek ten jest mocno sfatygowany: blok doklejony do okładki oraz przymocowanych dwoma paskami bezbarwrwnego płótna, pęknięty, niektóre karty oderwane od zszywek poszytowych (np. zszywki metalowe, w dużym stopniu zardzewiałe, które zniszczyły dodatkowo papier, zostały usunięte podczas konserwacji w muzeum). Całość sprawia wrażenie brulionu wielokrotnie kartkowanego - ślady palców. Karty ponumerowane są ołówkiem na górnym prawym marginesie, ta numeracja wykonana została przez pracowników muzeum , oraz na marginesie dolnym - ta pochodzi od Edwarda Kozłowicza. Między numerami z góry i z dołu zachodzi rozbieżność o 1 numer, jako że poprzedni depozytariusz zaczął numerację od pierwszej karty zapisanej przez Czechowicza; muzealnicy, którzy wpisywali numery na górnym prawym marginesie - zaczęli prawidłowo numerację od pierwszej przyokładkowej, niezapisanej karty zeszytu. Od Kozłowicza pochodzą zapewne dość liczne ołówkowe adnotacje na marginesach niektórych kart. Głównie odnoszą się one do różnic tekstowych pomiędzy brulionem a edycją niektórych wierszy zamieszczonych w tomiku poezji J. Czechowicza pt.

Brulion poetycki Józefa Czechowicza

Czechowicz, Józef

1936 — 1938

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wiersz zapisany na karcie papieru o wymiarach 29 x 20,5 cm. Tekst zapisany wersalikami, czarnym atramentem, częściowo wyblakły, ozdobiony rysunkami wykonanymi piórem, rozdzielającymi poszczególne zwrotki, a przedstawiającymi  sylwetki ptaka, konia i serce.
Pod tekstem z prawej strony - splecione inicjały

[kołyszę kołyskę]

Czechowicz, Józef

1925 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

Zbiór kart (od nru 1 do nru 18) z wierszami dwojga autorów - na stronie tytułowej, u góry nazwiska autorów: Franciszka Arnsztajnowa, Józef Henryk Czechowicz, poniżej tytuł:

Stare kamienie

Czechowicz, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

Filiżanka do herbaty - ujęcie z przodu; Duża filiżanka z białej porcelany dekorowana złoceniami. Czarka filiżanki okrągła w przekroju poziomym, szeroka na wysokości wylewu zwęża się w kierunku dna. Poniżej wylewu złocony ornament w formie ukośnego szrafowania ograniczonego od góry poziomą dookolną linią i od dołu ułożonymi na przemian C-kształtnymi elementami nawiązującymi do uproszczonego ornamentu małżowinowo-chrząstkowego. Na zewnętrznej ściance czarki oraz na stopce delikatne dookolne pasmo ornamentu plastycznego w formie spłaszczonych esownic i rozciągniętego motywu małżowinowo-chrząstkowego. Nawiązuje do niego również forma uszka ozdobionego pasmem złocenia na stronie grzbietowej, które przechodzi w cienką strużkę podkreślającą plastyczność ślimacznicy na profilu uszka, tuż przy łączeniu górnej jego części z czarką.

Filiżanka do herbaty

Hertel, Jacob & Co., Rehau (1906 - około 1979)

1930 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Adam Ważyk

fotografia

Gierałtowski, Krzysztof

1972 — 2010

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-08-07

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 45 obiektów

Kolekcje

15

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd