treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
R/6790/ML - Popiersie młodej kobiety. Ukazana en face. Twarz owalna, z miękko zarysowanym podbródkiem. Z przodu włosy ułożone w wywinięte do tyłu loki; fryzura podtrzymywana wstążką 
z zawiązaną na czubku głowy dużą kokardą. Oczy o migdałowym kształcie, brwi zarysowane delikatnie, opadające przy skroniach. Długi, wąski nos. Pełne usta o uniesionych do góry kącikach, wyraźnie zaznaczone policzki. Ubrana w bluzkę z przymarszczoną stójką. Twarz modelowana miękkimi, miejscami roztartymi kreskami. Mocniej zaznaczony rysunek włosów 
i elementów stroju. Delikatnie podrysowane tło. 
Sygn. p.d. : Kramsztyk

Portret Marty Eliasberg - siostry Heleny Syrkusowej

Kramsztyk, Roman

1901 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Marii Pareńskiej. Na neutralnym tle kartonu popiersie młodej kobiety usytuowane po prawej stronie kompozycji. Ukazana profilem w lewo, głowa lekko pochylona na bok. Twarz o łagodnych, regularnych rysach. Oczy niebieskie o ciężkich, opadających powiekach, regularne łuki brwiowe, pełne, jasnoczerwone usta. Włosy ciemne, podkreślone pasmami czerni, zaczesane do tyłu i ściągnięte nad karkiem szeroką kokardą. Twarz modelowana delikatnymi, roztartymi plamami szarości na tle rozbielonej żółcieni. Kształt wydobyty subtelną, miękką linią konturu. Ubrana w szarą suknię, pokrytą prześwitami błękitu, pokrytą czarnymi geometrycznymi i roślinnymi wzorami.

Portret Marii Pareńskiej

Wyspiański, Stanisław

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

autoportret - ujęcie z przodu; Głowa mężczyzny w ujęciu 3/4, zwrócona w prawo, wzrok skierowany na wprost. Szerokie czoło, twarz pociągła, nos prosty, usta wyraźnie zarysowane. Ciemne włosy faliście okalają czoło. Widoczny fragnent ciemnego ubioru. Koloryt: tło szarawe, ze smugą bladego oranżu po lewej. Włosy i ubiór czarno-szare., modelunek twarzy - tony szare i blado oranżowe.

Głowa (Autoportret)

autoportret

Zak, Eugeniusz

1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret kobiecy - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. Dominantę barwną stanowią zróżnicowane walorowo brązy i czerwienie. Fragment wnętrza pokoju, w centrum postać kobieca siedząca w zwróconym w lewą stronę, obitym materią fotelu. Kobieta odziana w długą suknię, ukazana z profilu, głowa en trois quarts. W tle wzorzysta, dekoracyjna makata, stylowe biurko z książkami i parą lichtarzy. Z prawej strony stolik z szufladą, na którym stoi wysoki, szklany flakon z bukietem kwiatów.

Portret żony

portret kobiecy

Mehoffer, Józef

około 1908

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Rycerz i dziewczyna

Muttoni Pietro de zw. Pietro Della Vecchia

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/1778/ML - We wnetrzu kościelnym, na tle jasnej ściany z pionowym żłobieniem na krańcach, siedzące postacie trzech starych kobiet. Pośrodku grupy modląca się staruszka ukazana en face, ze złożonymi rękami, w których trzyma różaniec. Głowa lekko uniesiona do góry, twarz skupiona. Kobiety siedzące po obu stronach zwrócone górną partią ciała w jej stronę. Towarzyszka po lewej stronie śpi, oparta o ścianę. W spelcionych dłoniach, umieszczonych na podołku trzyma różaniec. Kobieta po prawej stronie przedstawiona w lekkim poruszeniu, z rękami uniesionymi w górę. W prawej trzyma maleńkie pudełeczko. Głowa nieznacznie opuszczona, twarz delikatnie uśmiechnięta. Na kolanach spoczywa pokrywka pudełeczka, różaniec i niebieska, zmięta chusteczka. Staruszki ubrane w prawie jednakowe brunatne suknie o nieco różniących się odcieniach, obszerne peleryny na ramionach czarne lub brązowe i chustki na głowach. U jednej z portretowanych ma formę długiego, czarnego szala z miękkiej tkaniny, z końcami puszczonymi luźno na kolana. U pozostałych głowy owiązane białymi, płóciennymi chustami i czarnymi, wełnianymi, robionymi na drutach. Po prawej stronie obrazu widok na architektoniczne wnętrze kościoła z filarami, ostrołukowe sklepienia. Na tym tle w oddali kolejna grupa stojących ciasno obok siebie, modlących się kobiet.

Na nieszporach

Reyzner, Mieczysław

1892

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina od południa. Na pierwszym planie pas łąki z pasmem rzeki. W głębi, na prawo od osi gęsto zabudowane wzgórze Starego miasta z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Kompozycja szczegółowa, fomy modelowane miękkimi, zlewającymi się punktowaniami.

Widok Miasta Lublina od Południa

Kośmiński, Józef

1847

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 129 obiektów

Kolekcje

29

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd