treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok ulicy w miasteczku.. W centrum kompozycji szeroka, niebrukowana droga. Po obu jej stronach niewielkie domy. Zabudowania parterowe, drewniane, kryte dachami naczółkowymi. Na pierwszym planie, po prawej dom ukazany od strony szczytu, za nim dachy dwóch kolejnych zabudowań. Po lewej rząd domów usytuowanych elewacją w stronę drogi, obok żuraw i stojący przy jednym z budynków wóz. Przedstawienie utrzymane w szerokiej gamie szarości i błękitów.

Ulica w Bełżycach

Chełmoński, Józef

1800 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Skaliste wzgórze, na którym znajdują się ruiny zamku otoczonego drzewami; z prawej strony wzgórza spływa kaskadami wodospad. U stóp wodospadu figura na postumencie, nieco bliżej kobieta z dzieckiem na ręku i klęczący mężczyzna. Na pierwszym planie siedzący rybak z wędką, po  lewej stronie - skała.

Krajobraz z wodospadem

Lampi, Franciszek Ksawery

1801 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1715/ML - Scena rodzajowa przedstawiająca dziewczynę i starca w otoczeniu  jesiennego krajobrazu. Starzec przedstawiony na tle pnia drzewa, w pozycji siedzącej, ujęty do wysokości kolan, 3/4 w prawo. Głowa pochylona do przodu, siwe włosy i broda. Twarz pokryta siecią zmarszczek, wychudzona, o zapadniętych policzkach. Ubrany w brązowy płaszcz, dłonie złożone, wsparte o laskę. Obok niego dziewczyna, prawym ramieniem oparta o  drzewo. Stojąca, głowa 3/4, lekko pochylona w prawo, tułów en face. Twarz o łagodnych rysach, wzrok skierowany ku górze, drobne wąskie usta. Na twarzy wyraz smutku. Ubrana w luźną, brązową sukmanę, na głowie związana z tyłu karminowa chustka z akcentami zieleni, błękitu i żółcieni na rogach. W tle zarysy bezlistnych drzew.
sygn. p.d.: T. axentowicz

Starzec i dziewczyna

Axentowicz, Teodor

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaski krajobraz bagienny. Mokradła z kępami zielono-żółtej trawy. Z prawej strony żółta, wysoka trawa. W głębi stogi siana stojące na drewnianych stelażach. Dwa z prawej strony, jeden z lewej. Między nimi sylwetka biegnacego łosia. Widoczne jego odbicie w wodzie. Na horyzoncie wąska, zamglona, ściana lasu.

Łoś na trzęsawisku

Weyssenhoff, Henryk

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z lewej strony. Rekwizyt obrzędowy wykorzystywany podczas przedstawień kolędniczych.

Głowa turonia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Turoń - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych i zapustnych.

Turoń - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu. Głowa kozy - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień kolędniczych.

Koza - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Głowa kozy - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych i zapustnych.

Koza - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szablon farbiarski katagami - Ujęcie z przodu. Niewielki, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jizomari, wzmocniona od spodu siatką z ludzkich włosów z negatywowo wyciętym wzorem. Na arkuszu o marginesach różnej wielkości przedstawiono motyw ozdobnych koszyków (jap. kagome) wśród irysów (jap. kakitsubata) i ptasich piór. Oś kompozycji przebiega diagonalnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Wszystkie trzy elementy dekoracyjne wycięto podwójnie, rozmieszczając je niesymetrycznie po obu stronach osi kompozycji. Na szablonie widoczne są uszkodzenia w postaci przerwanej siatki, szczególnie po prawej stronie kompozycji i przetarcia papieru. Od spodu zabezpieczony jest bibułą konserwatorską.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 59 obiektów

Kolekcje

21

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd