treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
fragment lica obrazu

Śpiące Dzieciątko Jezus

Amigoni Jacopo

1. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Obraz na papierze wykonany farbami klejowymi, przedstawiający popiersie Jezusa na niebieskim tle. W górnych rogach czerwone kotary o brązowym brzegu i grubych granatowych konturach, z kwiatami o ciemnozielonych płatkach. Sama postać obrysowana grubymi granatowymi konturami. Głowa Jezusa lekko pochylona na lewo. Rysy twarzy zaznaczone bardzo cienkim pędzelkiem, prawie suchym. Szata czerwona, na piersi wycięta, zdobiona ornamentem w postaci żółtych plam. Płaszcz żółty zdobiony zielonymi kwiatami, o czerwono-białych środkach. Ręce zaznaczone konturami brązowymi, place grube. W prawej ręce trzyma czarny krzyżyk, w lewej palmę.

Jezus Chrystus z palmą męczeństwa

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1565 - Widok Lublina z końca XVII wieku od strony południowej, nad miastem obraz św. Antoniego z Dzieciątkiem Jezus w otoczeniu czterech aniołów; dwóch aniołów podtrzymuje obraz, dwóch unosi się w obłokach. Nad obrazem unosi się gołębica Ducha Świętego. Całość otoczona ozdobną bordiurą, w dolnej części łaciński napis.
Grafika naklejona na tekturę, odwrocie niewidoczne.

Widok Lublina z obrazem Świętego Antoniego z Dzieciątkiem Jezus

Maszewski, Jan

1774

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Madonna z Dzieciątkiem i św. Janem

Sarto Andrea del wg

ok. 1530

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Wisior z liter IHS księcia Franciszka I (1577-1620) - Ujęcie z przodu. Wisior ze splecionych liter IHS, kameryzowanych diamentami, umieszczonych na ażurowej, zdobionej emalią podstawie. Klejnot ma dwupoziomową strukturę. Dolny stelaż zbudowany jest z okrągłej plakietki otoczonej ażurem z motywem wolut i kwiatów niezapominajek, z dwoma okrągłymi uszkami: większym do zawieszania klejnotu oraz mniejszym do podwieszania perły. Górną część tworzy kompozycja z diamentów o szlifie tablicowym w kasetowych oprawach. Obie części połączone są śrubami.

Wisior z liter IHS księcia Franciszka I (1577-1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Madonna z Dzieciątkiem i Św. Janem

szkoła włoska /parmeńska/

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Zmierzch. Postać z ugiętą lewą nogą opartą o kamień. Przez nią przewieszona opaska, która zasłania genitalia. Ciężar ciała spoczywa na prawej nodze. Prawa ręka z wyciągniętym palcem wskazującym wzniesiona ku niebu. W drugiej ręce laska zakończona krzyżem. W tle skały i roślinność.

Św. Jan Chrzciciel

szkoła francuska

1. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Pejzaż o tematyce biblijnej, kompozycja pozioma oparta na trzech planach. W dolnej, lewej części obrazu, na pierwszym planie scena z Chrystusem i Samarytanką przy studni. Na prawo rozlana jest lustrzana tafla spokojnej rzeki, lub jeziora. Na drugim planie zabudowania miejskie, przylegające do wzgórza. W oddali skaliste góry na tle podświetlonych promieniami zachodzącego słońca chmur.

Krajobraz ze sztafażem ewangelicznym

Poussin Nicolas krąg

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/552/ML - Ikona z wizerunkiem Eleusy - Matki Bożej z Dzieciątkiem, przytulonych policzkami. Maryja trzyma Jezusa na lewym ramieniu, a prawą dłonią podtrzymuje jego lewą rękę. Twarz ma zwróconą lekko w stronę Dzieciątka, wzrok skierowany na wprost. Nos szeroki, usta zaciśnięte, wyraz twarzy zamyślony. Ubrana jest w błękitną suknię wykończoną na złoto przy dekolcie i na mankietach oraz czerwony maforion ze złotym wzorem na lamówce. Chrystus zwrócony jest w stronę Maryi, patrzy na nią; prawą dłoń unosi w geście błogosławieństwa. Ubrany jest w złotą szatę spodnią (widoczne mankiety), białą koszulkę przepasaną czerwoną krajką, z czerwonymi zdobieniami na ramieniu i na lamówkach i złoty himation przerzucony przez prawe ramię. Spod szat widoczna jest tylko jedna - prawa stópka. Oboje mają namalowane zamknięte korony, a wokół głów - nimby zasugerowane podwójnym żłobionym w gruncie okręgiem. Tło złocone (?). Po lewej stronie monogram maryjny, po prawej chrystusowy. Ikona wstawiona w obudowę ołtarzową, najprawdopodobniej wtórnie – (obudowa zasłania fragmentu nimbu i korony Maryi). Obudowa naśladuje elementy architektoniczne: flankuje ikonę dwiema ustawionymi na podstawie (zdobionej motywem kwiatowym oraz w narożach dwoma kaboszonami) półkolumnami o kapitelach z motywem kimationu, na nich zaś wspiera się stylizowany architraw, fryz (z kaboszonami nad kapitelami) i profilowany gzyms zdobiony motywem roślinnym.

Eleusa

nieznany

1701 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 180 obiektów

Kolekcje

37

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd