treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
duże naczynie cylindryczne, o grubych ściankach, z podstawką. Zewnętrzna powierzchnia ścianek modelowana jest na kształt wiązek łodyg bambusowych przewiązanych wstążką z kokardą. Łodygi malowane są naturalistycznie, w kolorze żółtym i brązowym. Donica i podstawka pokryte są wewnątrz polewą w kolorze liliowym.

Cache-pôt

ceramika

Minton & Co, Stoke-on-Trent

XIX/XX wiek, 2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Filiżanka cylindryczna ze spodkiem, kamionka czarna zdobiona

Filiżanka ze spodkiem

Wedgwood

1790 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Koszyczek płytki, owalny, lekko wgłębiony, w lustrze reliefowy wzór plecionki koszykowej  wykończonej wokół brzegu wieńcem owalnych pętelek. Pokryty cienkim szkliwem w kolorze kremowym.

Koszyczek

Wedgwood

1800 — 1820

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płoszcze krzemienne - Ujęcie z przodu skosem w prawą stronę; Płoszcze krzemienne cienkie, w formie smukłego, długie trójkąta z poprzeczną podstawą, wykonane z krzemienia wieku kredowego o niejednolitej, szarej barwie. Cała powierzchnia negatywowa, o krawędziach wyrównanych łuskowym retuszem. Ostrze sztyletu lub, co bardziej prawdopodobne, tzw. berła sztyletowego.
.

Płoszcze krzemienne

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

garnek z kabłąkowym uchem - Ujęcie z przodu. Garnek uformowany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie (z nieznaczną ilością tlenków żelaza). Dno lekko zaznaczone przechodzi w pękaty brzusiec zakończony wlewem z kołnierzem wygiętym mocno na zewnątrz. Do krawędzi wlewu przymocowane taśmowe ucho. Szkliwo w tonacji szarej na powierzchni licowej i wewnątrz naczynia. Malatura wykonana naszkliwnie - odręcznie oraz stemplem przedstawiającym wielbłąda. Brzusiec w dolnej partii i pod kołnierzem zdobiony liniami falistymi. Jego środkowa część zdobiona pionową linią falistą z kropkami po obu jej stronach naprzemiennie ze stemplem z wielbłądem. Każdy z motywów powtórzony po cztery razy. Ucho zdobione grubymi kreskami. Całość malatury w kolorach niebieskim i zielonym .

Garnek z kabłąkowym uchem

nieznany

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Gliniany dzbanek z małym uchem - Ujęcie z przodu; Naczynie dzbankowate. Powierzchnia wyszlifowana, gładka, czarna o matowej powierzchni. Największe rozchylenie brzuśca w połowie wysokości naczynia. Dzbanek zwęża się ku dołowi i w stronę szerokiej szyjki łukowato wygiętej na zewnątrz. Średnica szyjki większa od średnicy dna. Jedno małe, wąskie ucho.

Dzbanek

nieznany

przełom XIX i XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Naczynie gliniane (waza) barwy ciemnobrunatnej o wygładzanej powierzchni. Brzusiec naczynia jest dwustożkowatym, wylew uformowany  z wylewem w formie szerokiej kryzy. Naczynie jest bogato zdobione odciskami stempelków w układzie poziomych dookolnych pasów, oddzielonych płytkimi rytymi liniami. Odciski stempelków mają postać iksów, grzebyków, kwadratów oraz ukośnych kresek.

Waza zdobiona

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

cache-pôt to duże naczynie cylindryczne, o grubych ściankach, z podstawką. Zewnętrzna powierzchnia ścianek modelowana jest na kształt wiązek łodyg bambusowych przewiązanych wstążką z kokardą. Łodygi malowane są naturalistycznie, w kolorze żółtym i brązowym. Donica i podstawka pokryte są wewnątrz polewą w kolorze liliowym.

Cache-pôt

Minton & Co, Stoke-on-Trent

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Butla z odrutowaniem - ujęcie z tyłu; Kamionkowa butla o owalnym kształcie i wyraźnie wyodrębnionym dnie. Brzusiec w dolnej części wyraźnie węższy, o największym rozchyleniu powyżej połowy wysokości, w górnej partii przechodzi bezpośrednio w szyjkę. Szyjka krótka, wąska, wyraźnie wyodrębniona z pogrubionym wylewem. Z prawej strony ucho taśmowe, esowato wygięte z górnym punktem zaczepienia nieco poniżej miejsca przejścia brzuśca w szyjkę i dolnym - powyżej połowy wysokości naczynia. Glazura na zewnątrz brązowa. Butla odrutowana cienkim drutem dla wzmocnienia uszkodzonego naczynia. Pęknięcie biegnie prawie przez całą wysokość brzuśca i łukowato do krawędzi dna.

Butla z odrutowaniem

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 1003 obiektów

Kolekcje

44

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd