treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: walka

Liczba wyników: 123

Obiekty

77
lico obrazu

Walka niedźwiedzia z psami

Snyders Frans krąg

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; lew wskakuje na grzbiet konia, wgryza się w jego ciało i wbija w nie pazury; pod brzuchem konia widnieje sygnatura: AYAOV - (AULUS)

Walka konia z lwem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Walka jeźdzców z tygrysami

Rubens Peter Paul naśladownictwo

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Scena symboliczna walki człowieka ze smokiem. Nagi mężczyzna zwrócony tyłem trzyma oburącz nad głową miecz zamierzając się na smoka, który swym ogonem oplata jego lewą nogę. Smok - wąż w szafirowe i turkusowe pręgi z wypukłymi, żółtymi oczami.

Scena symboliczna - walka

Rembowski, Jan

1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

Polska corrida - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym na szarym niezagruntowanym płótnie. Górny pas przedstawienia – około jednej czwartej obrazu – prawie niezamalowany. W nieregularnej linii horyzontu nieprzedstawiające formy, z lewej strony niebiesko-błękitne i różowe smugi farby, nieco za środkiem na prawo czerwona kropka, nad nią pięć jasno-brązowych plamek ułożonych jedna nad drugą w górę  do krawędzi obrazu. W centrum, na zielonym tle szkicowo zarysowana czarną farbą głowa i część tułowia byka. Sam byk jest zielono-żółty i wtapia się w otoczenie. Na jego boku widać niebieskie smugi farby. Przed nim, po prawej stronie obrazu dwie sylwetki ludzkie namalowane plamami w pomarańczowo-bordowym kolorze. Po lewej stronie zarys postaci z rozpostartymi ramionami w kolorze niebieskim.

Polska corrida

Sapetto, Marek

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony. Po lewej stronie kompozycji przedstawione zostały rosnące gęsto, obok siebie, drzewa o rozbielonych pniach i liściach narysowanych za pomocą dużych, ciemnych plam barwnych i drobnego punktowania. Tło, w partii podłoża, jest jednolicie szare, namalowane za pomocą lawowania farbą wodną. Po prawej stronie rysunku, pod kątem, widać prostokąt, którego część ucięta jest przez brzeg kompozycji. Narysowany w perspektywie, o bokach pokrytych drobnym kreskowaniem, sugeruje, że jest to dół wykopany w ziemi. W środku tego dołu znajdują się rozbielone nagie ciała ludzi o splecionych członkach. U dołu kompozycji, tuz nad dołem, stoi tyłem pojedyncza naga postać. Zarówno ciała, jak i stojąca postać zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na całej powierzchni rysunku zostały powklejane wycięte papierowe wielkie litery, jednak ze względu na pokrycie ich warstwą rysunkową, ich zarysy widoczne są dopiero w dużym zbliżeniu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Plik cyfrowy

Bez tytułu (pomnik Rapaporta 1)

fotografia

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Emilii Ratz

Altman, Halina

1944-12-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1 i 4

List do Emilii i Marcina Ratzów

Altman, Henryk

1943-06-23

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 77 obiektów

Kolekcje

45

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd