treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico

Zygmunt III Waza (1566-1632)

Sadeler Aegidius

XVI/XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica obrazu

Lato

szkoła flamandzka

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Fragment góralskiej wioski zimą. Na pierwszym planie połać biało – błękitno – szarego śniegu. W głębi drewniane domy o stromych ciemnych dachach, z plamami bieli śniegu. W tle wysokie granatowo ciemne pasy gór łagodnych zboczach. Wąski pas ciemnoniebieskiego nieba. Rysunek uproszczony, swobodny dukt pędzla.

Pejzaż zimowy

Trachter, Symcha Binem

1936

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka przedstawiająca postać ludzką. Ręce i nogi w przysiadzie wąskie, połączone ze sobą w formę kwadratu. Głowa spiczasta z odstającymi szerokimi uszami. Tułów cienki, prosty.

Postać przodka

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu, z lewej strony. Drewniana, rzeźbiona postać mężczyzny.

Postać Nommo

nieznany

między 1976 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie ze skosu; Zestaw składa się z dwóch małych figurek antropomorficznych w pozycji stojącej, przedstawiających mężczyznę i hermafrodytę. Wykonano je z czerwonego drewna. Nie zaznaczono im rysów twarzy. Ich ręce przylegają do tułowia, dłonie oparto o podbrzusze. Nogi mają krótkie, ugięte w kolanach, nie zaznaczono im stóp. Obu zaznaczono męskie genitalia, a jednej z nich piersi. Usytuowano je na owalnych podstawkach. Dodatkowo figurki zostały umieszczone przez konserwatora na prostokątnej, drewnianej, ekspozycyjnej podstawie.

Zestaw wróżebny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Puchar Hartwiga - ujęcie z przodu; Z prawej strony Srebrny puchar w formie kielicha. Stopa okrągła z profilowanym otokiem. Brzeg stopy z wąską kryzą i cokolikiem. Dolna część płaszcza stopy ozdobiona repusowanym ornamentem typu lambrekinowego. Trzon tralkowy oddzielony od stopy i czary pierścieniem zdobionym ukośnym repusowaniem. Tralka z wybrzuszeniem w górnej części nawiązującym do formy nodusa, podzielona jest w pionie na 8 wydłużonych puklowań, w centrum znajdują się grawerowane medaliony z tarczą herbową i ornamentem roślinnym. Ponad owalnym zamknięciem puklowań silne przewężenie o charakterze wklęsłej obrączki. Czara w kształcie odwróconego dzwonu ozdobiona jest w dolnej części niskim puklowanym koszyczkiem z wybrzuszeniem, oddzielonym od płaszcza czaszy wąskim pierścieniem z ornamentem perełkowym. Gładką, rozszerzającą się ku górze powierzchnię czary zdobi dekoracja nakładkowa personifikacja sprawiedliwości - Temida z opaską na oczach, z wzniesionym mieczem w lewej i dwuszalkową wagą w prawej ręce. Postać ujęta w otwarty górą wieniec z liści dębowych z żołędziami (niektóre niemal pełnoplastyczne). Z lewej strony pokrywa złożona z profilowanej kryzy i dwudzielnego płaszcza, którego części wymodelowane z wklęsłych, rozszerzających się ku dołowi kwater, rozdziela pierścień z granulacją. Wyniesiony w centrum pokrywy uchwyt wieńczący w formie bogato zdobionego kwiatonu. Wnętrze czary i pokrywy złocone, poszczególne części pucharu skręcone śrubami.

Puchar Hartwiga

nieznany

około 1840

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obrona Warszawy - ujęcie z przodu; Na tle poziomych płaszczyzn czerni, ciepłego brązu, błękitu i szarości cztery brązowe sylwety. Pierwsza od lewej – hybryda byka i działa artyleryjskiego z dwiema lufami; druga – przypominająca trzy uogólnione, uzbrojone postaci. Po prawej, za układem ciemnych, zielonych i brązowych prostokątów, postać z uniesionym mieczem, za którą stoi symboliczna postać syreny z mieczem i tarczą z orłem. W tle, w górnej części przedstawienia dwie nieregularne, czarne plamy, jedna w prawym górnym rogu przedstawienia, druga za postacią z mieczem.

Obrona Warszawy

scena batalistyczna

Tomaszewski, Marian

między 1958 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 258 obiektów

Kolekcje

25

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd