treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
płaskorzeźba ołtarzowa - ujęcie z przodu; Płaskorzeźbiona płyta o kształcie stojącego prostokąta przedstawia scenę figuralną pod krzyżem na tle skalistego pejzażu. Przekątna obrazu biegnącą od lewego górnego narożnika porządkuje pole obrazowe na dwie trójkątne kompozycje. Lewą stronę wypełnia piętrząca się grupa sześciu postaci ukazanych po dwie osoby jedne za drugimi. Na pierwszym planie widoczne jest poziomo ułożone na chuście ciało Chrystusa noszące ślady męki i klęcząca przy nim jego matka - Maria. Obok widoczna jest leżąca na ziemi korona cierniowa. Za nimi stoją Józef z Arymatei trzymający ramię Chrystusa i Jan. Kompozycję wieńczą dwie Marie składające dłonie w geście modlitwy. Szaty postaci są dekoracyjnie marszczone i obficie złocone. Po przeciwnej stronie polichromowanej w barwach ziemi, na tle piętrzących się skał porośniętych darnią, stoi Nikodem. Swą prawą dłonią trzyma wysoką drabinę opartą o pusty krzyż. Pozioma belka krzyża wychodzi poza obręb płyty, stykając się z jej górną krawędzią.

Opłakiwanie

płaskorzeźba ołtarzowa

warsztat szczeciński

1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Puszka liturgiczna na komunikanty - ujęcie z przodu; Okrągła puszka liturgiczna na komunikanty, wykonana z pozłacanego srebra. Wieczko okrągłe, z podwójnym, niezdobionym kołnierzem. Brzeg wieczka ze srebrnymi granulkami. Na ściance szeroki, okrągły pas ze zdobieniem kwietnym. Na środku pasa, w okręgu wychodzącym nieco poza ornamentowany pas, czteropłatkowy kwiat z okrągłym środkiem. Podstawa puszki okrągła, profilowana, złożona z koncentrycznych, stopniowanych obramowań.

Puszka liturgiczna na komunikanty

nieznany

1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na tle nocnego nieba leżące na pierwszym planie, na białym całunie ciało Chrystusa. Za nim widoczne do połowy figury postacie dwóch opłakujących go skrzydlatych aniołów.

Aniołowie opłakujący Chrystusa

szkoła bolońska

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers, brodaty mężczyzna na koniu, wokół skraju górnej krawędzi, po dwóch stronach zatarta inskrypcja Hector Troianus. Uszkodzenia emalii na krawędziach.

Plakietka

Nouailher Couly

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Żebrak - figurka porcelanowa

nieznany

1821 - 1851

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1

Talerzyk

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pieta. Centralnie umieszczona postać Marii trzymająca na kolanach ciało Chrystusa. Maria w pozycji siedzącej, 3/4 w lewo, głowa lekko przechylona na bok. Twarz o schematycznie zaznaczonych rysach, karnacja przybierająca kolor rozbielonego ugru. Ubrana w fioletową, długą suknię, spod której widoczna prawa stopa, pod szyją czerwone korale. Na głowie jasnobeżowy welon, dookoła głowy nimb. Na kolanach Marii miękko ułożone ciało Chrystusa. Ręce bezwładnie opadające, głowa otoczona nimbem, na głowie korona cierniowa. Rysy twarzy schematyczne. Ciało nagie, na wysokości bioder perisonium. W prawym boku rana, z której 
wypływają do stojącego obok kielicha trzy strugi krwi. W tle, po obu stronach postaci stylizowane kwiaty. Postać Chrystusa określona grubym konturem, tło przedstawienia oranżowe, płaszczyzna podłoża w tonacji ciemnej zieleni.

Pieta

Roguski, Władysław

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/540/ML - Przedstawienie Chrystusa w grobie na płótnie – Płaszczenica. W obramieniu w kolorze brudnego różu, na tle jasnej, miękko modelowanej tkaniny, z głową na poduszce leży okryty chustą Chrystus. Ma odsłoniętą głowę, klatkę piersiową oraz ręce i stopy ze śladami po gwoździach. Dłonie Chrystusa skrzyżowane są na piersi. Jego twarz jest spokojna, sprawia wrażenie śpiącego, spokojnego. Oczy są zamknięte, broda krótka, ostro zakończona, włosy spływające miękkimi falami na ramiona. Głowę otacza nimb krzyżowy z monogramem, a po bokach widnieje monogram IC XC.
Płótno naciągnięte na krosna, wzmocnione dublażem.

Płaszczenica

nieznany

1880 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 211 obiektów

Kolekcje

49

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd