treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Puszka liturgiczna na komunikanty - ujęcie z przodu; Okrągła puszka liturgiczna na komunikanty, wykonana z pozłacanego srebra. Wieczko okrągłe, z podwójnym, niezdobionym kołnierzem. Brzeg wieczka ze srebrnymi granulkami. Na ściance szeroki, okrągły pas ze zdobieniem kwietnym. Na środku pasa, w okręgu wychodzącym nieco poza ornamentowany pas, czteropłatkowy kwiat z okrągłym środkiem. Podstawa puszki okrągła, profilowana, złożona z koncentrycznych, stopniowanych obramowań.

Puszka liturgiczna na komunikanty

nieznany

1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na tle nocnego nieba leżące na pierwszym planie, na białym całunie ciało Chrystusa. Za nim widoczne do połowy figury postacie dwóch opłakujących go skrzydlatych aniołów.

Aniołowie opłakujący Chrystusa

szkoła bolońska

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers, brodaty mężczyzna na koniu, wokół skraju górnej krawędzi, po dwóch stronach zatarta inskrypcja Hector Troianus. Uszkodzenia emalii na krawędziach.

Plakietka

Nouailher Couly

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Żebrak - figurka porcelanowa

nieznany

1821 - 1851

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1

Talerzyk

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pieta. Centralnie umieszczona postać Marii trzymająca na kolanach ciało Chrystusa. Maria w pozycji siedzącej, 3/4 w lewo, głowa lekko przechylona na bok. Twarz o schematycznie zaznaczonych rysach, karnacja przybierająca kolor rozbielonego ugru. Ubrana w fioletową, długą suknię, spod której widoczna prawa stopa, pod szyją czerwone korale. Na głowie jasnobeżowy welon, dookoła głowy nimb. Na kolanach Marii miękko ułożone ciało Chrystusa. Ręce bezwładnie opadające, głowa otoczona nimbem, na głowie korona cierniowa. Rysy twarzy schematyczne. Ciało nagie, na wysokości bioder perisonium. W prawym boku rana, z której 
wypływają do stojącego obok kielicha trzy strugi krwi. W tle, po obu stronach postaci stylizowane kwiaty. Postać Chrystusa określona grubym konturem, tło przedstawienia oranżowe, płaszczyzna podłoża w tonacji ciemnej zieleni.

Pieta

Roguski, Władysław

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/540/ML - Przedstawienie Chrystusa w grobie na płótnie – Płaszczenica. W obramieniu w kolorze brudnego różu, na tle jasnej, miękko modelowanej tkaniny, z głową na poduszce leży okryty chustą Chrystus. Ma odsłoniętą głowę, klatkę piersiową oraz ręce i stopy ze śladami po gwoździach. Dłonie Chrystusa skrzyżowane są na piersi. Jego twarz jest spokojna, sprawia wrażenie śpiącego, spokojnego. Oczy są zamknięte, broda krótka, ostro zakończona, włosy spływające miękkimi falami na ramiona. Głowę otacza nimb krzyżowy z monogramem, a po bokach widnieje monogram IC XC.
Płótno naciągnięte na krosna, wzmocnione dublażem.

Płaszczenica

nieznany

1880 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z góry przodu klejnotu. Ażurowy klejnot z kołpaka, perwotnie z diamentem i czterema perłami, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu; Rzeźba. Figura - Nommo - drewniana pałka zakończona głową o cechach antropomorficznych. Umieszczona na drewnianej podstawie.

Postać Nommo

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 187 obiektów

Kolekcje

46

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd