treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Medal za Udział w Walkach o Berlin - ujęcie z przodu; Oznaką medalu jest wykonany z metalu srebrzonego i oksydowanego krążek, na którego awersie umieszczony jest centralnie wizerunek orderu Krzyża Grunwaldu otoczony na krawędzi koła napisem: ZA UDZIAŁ W WALKACH O BERLIN. Medal zawieszony jest na czerwonej wstążce, z dwoma czarno-żółtymi paskami po bokach. Zawieszenie z przylutowanego uszka z kółeczkiem.

Medal za Udział w Walkach o Berlin

Kowalik, Wacław

1966 — 1974

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naszyjnik kołnierzowaty - ujęcie z góry; Brązowy naszyjnik kołnierzowaty zwany także napierśnikiem składa się z trzech półksiężycowatych obręczy o różnej średnicy, zestawionych w koncentryczny układ. Ich końce schodzą się ze sobą, tworząc wspólne zakończenie w formie niewielkich wolutowych uszek. W wolnych przestrzeniach między kręgami znajdują się krótkie, proste poprzeczne łączniki: 5 między zewnętrzną i środkową obręczą i 4 między środkową i wewnętrzną. Kręgi mają przekrój poprzeczny C-kształtny. Powierzchnie ozdoby dekoruje ukośne żłobkowanie imitujące skręcony sznur. Na największej zewnętrznej obręczy, w pobliżu łączenia z innymi, widoczne są pasma ukośnych nacięć, po siedem z każdej strony. Na obydwu końcach naszyjnika wyryto motywy trójkąta. Barwa ciemnobrązowa ze śladami zielonej patyny w zagłębieniach żłobkowania, na jednym z końców w obszarze ukośnych nacięć złotawa.

Naszyjnik kołnierzowaty

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie po prawej silnie oświetlonej stronie kompozycji - Albert Borsig i jego żona, stojący na schodach pałacu, obok siedzące dzieci. Po lewej stronie kompozycji, ocienionej wysokim drzewem - grupa wieśniaków z postacią młodej dziewczyny wręczającej małej dziewczynce wieniec. W tle pośrodku mężczyzna, trzymający na długim kiju koronę z kłosów i wstążek oraz liczne mniejsze postacie. Po prawej stronie kompozycji, za parą dziedziców - ukazany w silnym perspektywicznym skrócie fragment fasady pałacu o klasycystycznym charakterze, dalej bujne drzewa. W prześwicie w środkowej części kompozycji odległa perspektywa alei i jasne niebo.

Dożynki w majątku Borsigów

scena rodzajowa

Meyerheim Paul

między 1875 — 1876

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fibula zdobiona aplikacjami - ujęcie ze skosu z prawej; Fibula z brązu posiada dwa grzebyki, na kabłąku i nad kapturkiem zakrywającym sprężynkę oraz cylindryczny guz na końcu kabłąka. Jest bogato zdobiona na obu grzebykach i kapturku aplikacjami z repusowanej złotej folii oraz srebrnego filigranu.

Fibula zdobiona aplikacjami

nieznany

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Bransoleta wężykowata - ujęcie z przodu; Bransoleta wężykowata ze srebra z owalnym kapsułkowym zapięciem. Elementy zapięcia wycięto ze srebrnej blachy i zlutowano. Obecnie przy zapięciu brakuje przedniej blaszki. Zachowana jest tylna blaszka z T-kształtnym otworem na haczyk. Średnica zamknięcia wynosi 2 cm.

Bransoleta wężykowata

nieznany

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fibula z wysoką pochewką - ujęcie z przodu z prawej; Srebrna, niezdobiona zapinka z wysoką pochewką o prostej konstrukcji. Kabłąk ma postać masywnego drutu.

Fibula z wysoką pochewką

nieznany

80 — 160

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szpila - Ujęcie z przodu; Szpilę z brązu, należącą do ozdób typu stanomińskiego, charakteryzuje lekko powyginana igła o długości 12,5 cm, która rozszerza się u nasady, tworząc prostokątną płytkę rozdzielającą się na dwa proste ramiona zakończone dwoma czterozwojowymi tarczkami w formie wolut (ślimacznic), na krawędziach których widoczne są szwy odlewnicze. Powierzchnia w dużym stopniu pokryta brunatną patyną.

Szpila

kultura łużycka

około 750 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia pejzaż. Na pierwszym planie drzewa pochylone w prawo pod naporem silnego wiatru. Po prawej stronie przedstawiono fragment pola, a po lewej rzekę i płynącą w oddali łódź. Na horyzoncie widać wał wzdłuż rzeki. Po prawej stronie, na drugim planie, ukazano orzącego mężczyznę, do pługu zaprzężone są dwa konie. W tle znajduje się dom z dachem krytym strzechą. Kompozycję dynamizują linie diagonalne utworzone przez roślinność szarganą wiatrem, czyli gałęzie drzew, trzcinę, zboże oraz żagle łodzi. Kolorystyka obrazu jest ciepła i intensywna. W kompozycji dominują ciemne drzewa na pierwszym planie. Pozostałe obiekty zostały namalowane ciepłymi, jasnymi odcieniami ugru i zieleni, a jasnobłękitne niebo dodatkowo rozjaśnia kompozycję. Sygnatura w prawym dolnym rogu.

Krajobraz znad Dziwny w okolicach Kamienia Pomorskiego

pejzaż

Hartig, Hans

1903

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 563 obiektów

Kolekcje

54

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd