treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Tara do prania - ujęcie ze skosu z prawej; Tara do prania złożona z prostokątnej, szklanej tafli osadzonej w drewnianej ramie. Szklana część jednostronnie karbowana. Oprawa z dwóch pionowych listew tworzących w dolnej części nóżki, dwóch poprzecznych listew stanowiących oparcie dla tafli oraz górnej profilowanej.

Tara do prania

nieznany

1950 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak do szafy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak ubraniowy z czarnym drukowanym napisem na przodzie BEKLEIDUNGS-HALLEN SCHULZENSTR. ECKE BREITESTR. EINGANG SCHULZENSTR. I TREPPE. Napis w jednej linii, w początkowym fragmencie delikatnie wyblakły. Wieszak zaopatrzony jest w drewnianą poprzeczkę oraz metalowy haczyk. Drewno lakierowane.

Wieszak do szafy

nieznany

1900 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak do szafy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak ubraniowy z czarnym napisem KARSTADT STETTIN nadrukowanym na przedzie. Drewno polakierowane. Metalowy haczyk z owalną, drewnianą, luźno osadzoną częścią. Wieszak zaopatrzony w poziomą, drewnianą poprzeczkę.

Wieszak do szafy

nieznany

1916 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Cierlica - ujęcie ze skosu; Cierlica zbudowana z drewnianych elementów łączonych na wpusty, składa się z dwóch głównych części, pracujących podobnie jak nożyce. W dolnej części wycięte są dwie podłużne szpary. Część górna w kształcie miecza, o jednym z końców zaopatrzonym w toczoną rączkę, a drugim ozdobionym schodkowatym wycięciem, jest ruchoma. Konstrukcja cierlicy wsparta jest na dwóch ozdobnie profilowanych nogach osadzonych na wąskich, poprzecznych stopach. Nogi kształtem przypominają odwrócone litery T i połączone są dwoma równoległymi listwami. Ozdobne wycięcia górnej krawędzi biegną na całej długości wyższej listwy i jedynie na około 1/3 długości dolnej. Boki cierlicy dekorowane są ręcznie malowanymi czarną i czerwoną farbą motywami roślinnymi i geometrycznymi, których głównym elementem jest serce.

Cierlica

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico

Fotografia

nieznany

1932 — 1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Matka Boska Ostrobramska

nieznany

non post 1946

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

E/516/ML - Czepek mężatki. Denko wewnętrzne wykonane z plecionej siatki zielonej. Z wierzchu chustka fabryczna koloru ciemnoczerwonego w kwiaty wiązana na tekturowej obręczy. Końce chustki zwisają do tyłu.

Czepek mężatki

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16052/ML - Kołowrotek pionowy, drewniany, ozdobnie toczony. Drewno w kolorze ciemnobrązowym. Podstawa to mały stołeczek (wys. 26 cm) o zarysie prostokąta, na 4 toczonych nóżkach o rozstawie u dołu 34 x 30 cm. Pod nim zamocowany podnóżek – pedał do napędzania koła zamachowego, który z ośką koła łączy się poprzez pionowe ramię. W stołeczku 3 pionowe toczone kolumienki. Pomiędzy dwoma z nich umieszczona metalowa ośka, a na niej koło napędowe z ozdobnie toczonymi szprychami. Nad kołem umocowana kolejna pozioma metalowa ośka wraz ze szpulą nawijającą uprzędzione nici. Długość szpuli 29 cm. Trzecia kolumienka służy do zamocowania ramienia z przęślicą (dł. 49 cm) i przędzą. Koło napędowe ze szpulą łączy linka z lnianego sznurka założona na obwód koła i szpuli.

Kołowrotek pionowy

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Sukmana męska, odświętna, szyta ręcznie z samodziałowego, folowanego sukna w kolorze ciemnobrązowym. Uszyta z 7 części: rękawy z jednego kawałka, zwężone ku dołowi, przody, plecy i dwa kliny uzupełniające fałdowanie poniżej talii z tyłu. Przody gładkie rozszerzone lekko ku dołowi, ozdobione przy zapięciu pomarańczowym sznureczkiem, który ozdabia również wycięcie wokół szyi. Tył sukmany, poniżej talii, fałdowany – po bokach symetrycznie ułożone po 3 fałdki o szer. 4 cm. W bokach, poniżej talii, rozcięcia tworzące ślepe kieszenie. Przy kieszeniach i wokół fałdowania obszycia proste z pomarańczowego sznurka.

Sukmana męska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 220 obiektów

Kolekcje

54

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd