treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
rysunek; Stajnia osłów - ujęcie z przodu; Rysunek na karcie grubego kremowego papieru w kształcie poziomego prostokąta. Scena figuralna przedstawia stajnię pełną stojących i leżących w rozmaitych pozach osłów. Wnętrze częściowo osłonięte zostało drewnianym stropem, do którego dostawiono drabinę. Na stropie zmagazynowana jest słoma, a na niej siedzą dwa ptaki. W głębi widoczne są zady objuczonych osłów. Po prawej stronie ukazano rozmowę pomiędzy człowiekiem w peruce i trójrożnym kapeluszu, siedzącym na ośle tyłem do widza, który wznosi do góry rękę ze szpicrutą a chłopem, dzierżącym długi drąg, zwróconym w stronę pana. Scenie towarzyszy odwrócona tyłem kobieta w szerokoskrzydłym kapeluszu i sukni zdobionej poprzecznymi paskami, stojąca po lewej stronie konnego oraz chłopiec stajenny znajdujący się w głębi, częściowo przesłonięty przez zad osła. Na pierwszym planie po lewej leży porzucony czaprak. W tle ceglany mur z bramą po prawej i tablicą adresową z wkomponowaną w nią sygnaturą autora i datą.

Stajnia osłów

scena rodzajowa

Tiepolo Giandomenico

1791

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Widok na Pont Neuf

nieznany wg ryciny Stefano della Belli

po 1646

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Drewniana figurka kobiety z szeroko rozstawionymi oczami - Ujęcie z przodu. Drewniana figurka kobiety w pozycji stojącej. Oczy szeroko rozstawione, zaznaczony wąski nos, rozszerzony na dole, szerokie usta. Zaznaczone płaskie piersi oraz narządy rozrodcze. Stopy złączone ze sobą w formie niewielkiego cokoliku.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej karty papieru firmowego. Na treści odręczne poprawki. U góry pierwszej strony nadruk: „GŁOS GOSPODARCZY” | ORGAN | FEDERACJI ZRZESZEŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH i KOMISANTÓW. U dołu drugiej strony odręczny dopisek.
Z treści: Mój drogi. | Korespondencję Twoją otrzymujemy regularnie, nie odpowiadałem zaś dotychczas, gdyż byłem szalenie zajęty różnymi czynnościami, w szczególności w związku ze sprawą Pożyczki Obrony Przeciwlotniczej. Teraz to już spłynęło, ale pomimo to jest jeszcze pracy rozmaitej dosyć. Twój zamiar przyjazdu do Warszawy całkowicie podzielam. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-05-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pistolet CZ wz 1924 z magazynkiem

Pistolet CZ

Pistolet

Czeska Zbrojowka

1. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pistolet z magazynkiem

Pistolet VIS

Pistolet

Fabryka Broni Radom

lata 30. XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pistolet z magazynkiem

Pistolet SM

Pistolet

SM

1. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przycisk do papieru w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o  szlifowanych bokach i ścianie z tabliczką, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny uchwyt z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli, mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków, z napisem „Trembowla - 1870”

Przycisk do papieru, z napisem: "Trembowla 1870"

Przycisk do papieru

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia z przedstawieniem kartki z kalendarza. Na białym tle czarne nadruki i odręczne napisy. W centrum wyeksponowana powiększoną czcionką cyfra 20, powyżej napis AUGUST, poniżej: SUNDAY |5.00. W dolnej części przedstawienia czarna prostokątna ramka, wewnątrz, w centrum wzdłuż górnej, krawędzi napis: NOTES | What did you find interesting today? | What has attracted your attention? | Please write it down. Thank you. W jej obrębie szereg odręcznych, częściowo nieczytelnych, adnotacji. Jedna z adnotacji poniżej ramki.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Anny Marii Rubach - ujęcie z przodu; Młoda kobieta o szczupłej jasnej twarzy, ukazana w ujęciu do kolan, stoi z prawą ręką wspartą na stoliku przykrytym czerwoną tkaniną. W lewej ręce, zgiętej w łokciu, trzyma haftowane, obszyte koronką rękawiczki. Ubrana jest w suknię z czarnej tkaniny w fakturowe wzory składającą się ze spódnicy o charakterystycznym kształcie odwróconej litery U oraz obcisłego, zabudowanego pod szyję stanika. Rozcięte, sięgające łokci rękawy sukni wierzchniej odsłaniają ozdobne rękawy sukni spodniej, uszyte z kontrastującej z czernią srebrzystej tkaniny, ukośnie nacinanej i gęsto naszywanej złotą pasmanterią. Przód stanika zdobiony jest szerokim złotym galonem. Mankiety sukni obszyte zostały szeroką, misternie wykonaną koronką igłową typu reticella. Podobna koronka zdobi podwójną, miękko układająca się krezę oraz czepiec. Kreza częściowo przysłania zawinięty kilkakrotnie wokół szyi sznur dużych pereł. Głównym elementem biżuteryjnym stroju jest poczwórny złoty łańcuch z dużych, naprzemiennie profilowanych i skręcanych ogniw, spięty pośrodku. Zawieszono na nim okrągły, złoty medal w zdobionej perłami ażurowej oprawie, z popiersiem kobiety w kapeluszu i z krezą wokół szyi. Od medalionu łańcuch spływa w dół, poniżej talii, na nim podwieszona jest okazała złota moneta – siedemnastowieczny portugał, z równoramiennym krzyżem na rewersie i widocznym fragmentem inskrypcji: „[…] MINVS PORTIGISE […] ANNO 16 [...]”. Nadgarstki Anny Marii zdobi para złotych bransolet zbudowanych z prostokątnych plakietek wypełnionych renesansowym ornamentem, połączonych parami łańcuszków o splocie pancerzowym. Pierścienie są widoczne na kciuku i małym palcu prawej dłoni oraz wskazującym, serdecznym i małym lewej. W górnej partii pola obrazowego wyobrażono schematycznie oliwkową kotarę tworzącą wewnętrzną ramę obrazu. Na ciemnym tle po lewej stronie umieszczono herb z parą czarnych jodeł (?) na srebrnym tle. Przy klejnocie umieszczono inicjały: „A.M.” po lewej stronie, „S.” po prawej, a pod herbem datę „1631” oraz wiek portretowanej (34 lata).

Portret Anny Marii Rubach

nieznany malarz pomorski

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 147 obiektów

Kolekcje

60

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd