treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania - ujęcie z przodu; Obraz epitafijny zakomponowany został w owalu na wypukłej blasze. Na pierwszym planie z lewej u dołu popiersie mężczyzny w sile wieku, z ciemnymi włosami spływającymi na ramiona. W prawej dłoni trzyma czerwoną różę. Ubrany jest w czarny wams, spod którego wystaje szeroki biały kołnierz koszuli i białe mankiety. Za nim wnętrze groty, w której rozgrywa się scena Zmartwychwstania. Chrystus w rozwianym czerwonym całunie, odziany w białe perizonium wznosi się nad otwartym kamiennym grobem na tle jaśniejącej aureoli. Jedna ręka wzniesiona do góry trzyma chorągiew, druga opuszczona. Wzrok Chrystusa kieruje się do góry. Wkoło przerażeni lub śpiący żołnierze. Z prawej głazy, i drzwi prowadzące do wnętrza grobowca. Z lewej daleki pejzaż z góra Golgotą i trzema krzyżami oraz zarysem Jerozolimy na horyzoncie. Ze wzgórza schodzą niosąc naczynia z wonnościami trzy kobiety. Na tle brązów i oliwkowych zieleni dominują zimne tonacje żółci, zieleni, jasnych fioletów i niebieskawych szarości. Jedynie w strojach żołnierzy występują plamy jasnych czerwieni.

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania

nieznany

1627 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w lewo, z twarzą skierowaną na patrzącego. Portretowana prawą rękę unosi dotykając kokardy na dekolcie, prezentując dwa pierścienie i bransoletę z sześciu sznurów pereł, w lewej, opuszczonej, ozdobionej podobną bransoletą, trzyma wachlarz. Ubrana jest w niebieską suknię z głębokim kwadratowym dekoltem. Suknia obszyta jest z przodu biało-popielatymi koronkami i ozdobiona na dekolcie koronkową kokardą i różą. Rękawy sukni zdobią również suto nawarstwiające się koronki oraz koronkowe kokardy. Na szyi cztery rzędy perłowego naszyjnika, opadającego dwoma rzędami pereł aż do róży przy dekolcie. Na głowie bogaty koronkowy czepiec, kornet,zbobiony kwiatami i biżuterią, w uszach kolczyki. Twarz szczupła, pociągła, włosy zaczesane gładko do góry. Brwi wyraźnie zarysowane, nos prosty, usta drobne, zaciśnięte w lekkim uśmiechu.  Tło ciemne, neutralne, z herbem Pomian (Cieńskich) w prawym górnym rogu.

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej

nieznany

1760 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widelec śniadaniowy, czterozębny. Zęby wygięte, zwężające się przy zakończeniu. Trzonek z nakładką ze srebra złoconego z białej porcelany

Widelec śniadaniowy

Widelec

Malcz, Karol Filip (1798-1867)

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Leżąca

Leżąca

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Fotografia Haliny z Baruchów w Blankenberge na brzegu morza

nieznany

1910

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie 3/4

Wazon

nieznany

1745 - 1750

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

moneta; didrachma - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem głowy Heliosa na awersie i kwiatem róży na rewersie.

Didrachma

nieznany

340 p.n.e. — 316 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Nóż obiadowy z płaskim ostrzem zakończonym półokrągło. Krawędź tnąca lekko wypukła

Nóż obiadowy

Nóż

Malcz, Karol Filip (1798-1867)

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widelec śniadaniowy, czterozębny. Zęby wygięte, zwężające się przy zakończeniu. Trzonek z nakładką ze srebra złoconego z białej porcelany

Widelec śniadaniowy

Widelec

Malcz, Karol Filip (1798-1867)

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 191 obiektów

Kolekcje

63

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd