treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
grafika; Self Portrait - Ujęcie z przodu. Do prostokątnej, lekko pożółkłej kartki papieru przypięty trzema biurowymi zszywkami worek foliowy, przy jego górnej krawędzi zawiniętej do wewnątrz. Do worka została wciśnięta, pognieciona odbitka serigraficzna z czarnym nadrukiem ośmiu portretów tego samego mężczyzny z długimi włosami i zarostem na twarzy. Wszystkie ujęcia są w popiersiu, en face, tylko jedno – w prawym górnym rogu – od tyłu. Portrety ułożone po cztery w dwóch poziomych rzędach. Pod workiem z serigrafią, z prawej strony, lekko na skos postawiona podłużna ciemno-czerwona pieczęć. Tuż przy dolnej krawędzi arkusza z lewej strony napisany tytuł pracy, z prawej sygnatura artysty.

Self Portrait | Autoportret

Dudek-Dürer, Andrzej

1982

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Non vedo perche... - ujęcie z przodu; Obraz na szarym płótnie, bez ram, z drewnianymi listewkami w górnej i dolnej części. Praca kompozycyjnie podzielon na pół: w lewej części na szaro-brązowym płótnie szablonowy tekst drukowanymi literami w odcieniach szarości wypisany ciągiem, drugą połowę zajmuje biało-czarna mapa geograficzna z wypisanymi róznymi kontynentami, krajami oraz miastami. Pomiędzy mapą a tekstem namalowana czarną smolistą substancją połowa figury smukłej wazy.

Non vedo perche... (I do not see why...) | Nie wiem dlaczego ....

Tarshito

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fragment aplikacji szaty kobiecej

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

płaskorzeźba ołtarzowa - ujęcie z przodu; Płaskorzeźbiona płyta o kształcie stojącego prostokąta przedstawia grupę postaci stłoczonych przy sarkofagu na tle skalistego pejzażu. Centrum obrazu stanowi ciało Chrystusa składane do sarkofagu ustawionego w poprzek na pierwszym planie. Całun z ciałem dźwigają mężczyźni stojący po lewej stronie - Józef z Arymatei i Nikodem, z których jeden stoi przed grobem i ukazany jest tyłem w trzech czwartych. Tors noszący ślady męki podpiera stojąca po prawej stronie za sarkofagiem matka Ukrzyżowanego, czule obejmując jego głowę. Obok stoi jedna z Marii ocierając chustą zapłakaną twarz. Pozostałe postaci ukazane są z tyłu i powyżej. Sugestywne gesty i spojrzenia budują nastrój żałobnej sceny. Szaty modelowane światłocieniowo są obficie złocone.

Złożenie do grobu

płaskorzeźba ołtarzowa

warsztat szczeciński

1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Opłakiwanie - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym, o dużym stopniu uogólnienia utrzymana w szarościach i czerniach z postaciami stylizowanymi na głazy. Nad dolną krawędzią na płaszczyźnie oddzielonej od góry nierówną poziomą linią leżąca postać zbudowana z trzech walcowatych form: głowy, tułowia, nóg. Powyżej zespół pionowych, walcowatych form z wyodrębnionych stref światła i cienia.

Opłakiwanie

scena religijna

Tomaszewski, Marian

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kobiety paleolityczne - ujęcie z przodu; Kompozycja w półchromatycznej kolorystyce brązów i złamanych zieleni. Na pierwszym planie, na neutralnym tle, nieco odsunięte od lewej krawędzi trzy kamienne postacie kobiece, potężne tułowie z zaznaczeniem brzuchów i bioder; u dwóch z prawej także piersi; głowy bez zaznaczenia rysów twarzy. Na drugim planie, po lewej figura zbudowana z trzech elementów - głowa, tułów, podstawa. Dwie postacie pierwszoplanowe w szarości z rozwiązaniem walorowym bryły, prawa ciemniejsza.

Kobiety paleolityczne

scena rodzajowa

Tomaszewski, Marian

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona 1

Listy do Wojciecha Przybyszewskiego

Bok, Teodor

1975

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Znaki topograficzne

Ottens Josua

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/2651/ML - Scena rodzajowa w poziomym prostokącie przedstawiająca grupę pastuszków na pastwisku. Na pierwszym planie trzy postaci, postać w centrum siedząca, en face, 3/4 w lewo, po prawej chłopiec w pozycji leżącej, profilem w lewo, głowa wsparta na dłoni. Po lewej najmłodszy z grupy, siedzący z podkurczonymi nogami, profilem w prawo. Na drugim planie stado pasącego się bydła. W tle rozległy, mazowiecki pejzaż z chatami wiejskimi i nieregularnie rozrzuconymi kępami roślinności, ograniczony płaską linią horyzontu. Na tle nieba, ponad głowami chłopców ptaki. 
sygn. p.d.: Stanisław Masłowski. 1921.

Na pastwisku

Masłowski, Stanisław

1924

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja w wydłużonym układzie poziomym. Na płaszczyźnie pilśni naciągnięta merla, na niej przyczepione ptasie szczątki kostne w układzie symetrycznym, skoncentrowane w części środkowej, z zaakcentowaną linią osi poziomej.

Statek kanibali

Stern, Jonasz

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 785 obiektów

Kolekcje

83

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd