treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ujęcie z góry

Sito

nieznany

non ante 1941

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pięciokątna szafka osadzona na prostokątnej podstawie. W dolnej części podstawy drążek. Drzwiczki do szafki z owalnym lustrem w rzeźbionej ramie o nieregularnym konturze, osadzone na dwóch zawiasach, zamykane na podłużny haczyk. W środku miejsce na schowanie drobnych rzeczy. Z dwóch stron lustra umieszczone są stojące lwy, z głowami odwróconymi na zewnątrz. Nad i pod lustrem rzeźbione motywy floralne i liście. Lwie grzywy oraz tło są w ciemniejszym odcieniu drewna. Na szczycie szafki, z tyłu, umieszczona została blaszana zawieszka. 

Szafka z lustrem

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony. Tło kompozycji jest czarne. Po środku widoczny jest kwadrat, wyznaczony poprzez rozbielenie tła. Do niego dochodzą 4 szerokie pasy ulic, także wyodrębnione szarą i fragmentarycznie rozbieloną plamą barwną – po jednym z każdego rogu. Po lewej i po prawej stronie kwadratu widoczne są schematyczne kontury budynków narysowane białym konturem. W kwadratowej części narysowane zostały trzy platformy na kołkach, na każdej z nich wiele postaci – dorosłych i dziecięcych. Po lewej stronie widać dwie figury żołnierzy z bronią wycelowana w stronę ludzi. Na tle ulic biegnących z górnych naroży przedstawieni zostały tłumy ludzi, obok nich po jednym żołnierzu z każdej strony z wycelowanymi w nich lufami. Na pierwszym planie rysunku, na tle ulic biegnących z dolnych naroży (lub nad nimi) widać pięć postaci – dwie po lewej i trzy po prawej stronie. Ludzi ci patrzą w stronę placu trzymając owalne kształty za plecami. Wszystkie postaci zarysowane konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Scena we wnętrzu, na co wskazują poziome linie sugerujące zarys parkietu. Na pierwszym planie, centralnie u dołu, przedstawione zostały dwie dłonie trzymające pistolet. W środkowej części kompozycji widać ciemny prostokąt, na tle którego wyróżniają sią zarysy 4 twarzy o otwartych ustach oraz 3 dłoni z rozcapierzonymi palcami wystających poza zarys prostokąta. Nad nimi, plecami do widza, nachylone są 2 sylwetki. Jedna z nich trzyma prostokątny przedmiot zamachując się nim, druga zaś - pistolet z lufą wycelowaną w stronę postaci.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Widok Wzgórza Zamkowego i dzielnicy żydowskiej od strony południowo-zachodniej przed 1895 r. Ujęcie ze skarpy Wzgórza Staromiejskiego. Z lewej strony widoczne ogrodzone drewnianym płotem zabudowania dawnego kościoła i klasztoru św. Wojciecha przy ul. Podwale. Na utwardzonym placu przed budynkami stoją ludzie. Za osobnym ogrodzeniem skład desek. Po prawej stronie rozległy zielony teren ze stogiem siana. Na drugim planie gęsta zabudowa dzielnicy żydowskiej, więzienie na zamku z widocznym szczytem kaplicy Św. Trójcy i otynkowaną basztą (donżonem). Przy północnej ścianie zamku widoczny fragment synagogi Maharszala. Na lewo, na Wzgórzu Czwartek kościół Św. Mikołaja. 

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Przy górnej krawędzi napis informacyjny czarnym tuszem z odręcznym dopiskiem ołówkiem.

Zamek Lubelski

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Metalowa, podłużna nabijarka do tytoniu w kolorze złotym, składa się z otwieranej rynienki, na której znajduje się wygrawerowany napis w języku polskim: J. Rosenblum | Leszno 24 |. 

Nabijarka do tytoniu

J. Rosenblum (Warszawa; 1919-1942)

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Elementy architektoniczne rysowane są w sposób uproszczony, konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione lawowaniem, kredką lub pozostawione bez wypełnienia dla podkreślenia światłocienia. Kompozycja przedstawia pejzaż nocny - w centralnej części kompozycji przedstawione zostały południowo-wschodnia i fragment wschodniej pierzei rynku miasteczka wraz z częścią dziedzińca, zabudowane kamienicami. Po prawej stronie, ponad dachami domów, wznosi się wzgórze, do którego prowadzi droga, wyróżniająca się jasnoszarym kolorem na tle ciemnej tonacji całości rysunku. Na szczycie wzgórza narysowane soztaly trzy krzyże. W lewym górnym narożu znajduje się okrągły księżyc zaznaczony konturem, bez wypełnienia, przez co stanowi dominującą jasną plamę barwną. Blask księżyca zaznaczony został poprzez jasnoszare okręgi wokół, narysowane na czarnym tle nieba.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. W środkowej części, na ciemnym tle, wyróżnia się jasny, szeroki pas rzeki, biegnący od dolnej krawędzi pracy zakręcając łagodnym łukiem do góry.  Na pierwszym planie widać fragment postaci - dłonie trzymające wywróconą na lewą stronę kieszeń. W dalszej części widać cztery sylwetki mężczyzn w jarmułkach i z pejsami, stojących w odstępach od siebie, zwróconych w stronę wstęgi rzeki i nachylających się nad nią, z wyciągniętymi pustymi kieszeniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem wypełnionym lawowaniem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na pierwszym planie mocny, czarny zarys żołnierza w hełmie, w półpostaci, odwróconego tyłem, z uniesioną  lewą ręką, której dłoń ma wyciągnięty palec wskazujący w geście rozkazu. W centralnej części rysunku przedstawione zostały naczepy 4 ciężarówek ustawionych ciasno, tyłem do siebie. Pod plandekami pojazdów widać stłoczony tłum ludzi, część z nich zaznaczona jako naga, widać pojedyncze wysiadające osoby, które będą dołączać, zgodnie z rozkazem żołnierza, do postaci widocznych na drugim planie.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 593 obiektów

Kolekcje

55

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd