treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Kompozycja figuralna złożona z trzech postaci w ujęciu do pasa, które wydobywa z gęstego mroku  światło padające z góry od lewej strony. Po prawej Piłat - w średnim wieku , z ciemną brodą, ubrany w luźną czerwoną szatę, z białym turbanem na głowie; spogląda w dół na dłonie wyciągnięte nad misą. Po lewej sługa - młody ciemnowłosy, w prawej ręce trzyma metalowy dzban, z którego polewa wodą dłonie Piłata. Pośrodku - górując nieco nad pozostałymi - drugi sługa, stary, z łysą czaszką i siwą brodą, pochylony, prawą ręką zdejmuje  ręcznik przewieszony przez lewe ramię. 
Tonacja barwna ciemna z przewagą brązów, ciemnoczerwona szata Piłata, zielonkawy strój młodego sługi, ciemnoszary starego, jasne plamy to biały turban Piłata i koszula młodego sługi, karnacja ciał ciemna,

Piłat umywający ręce

Brugghen, Hendrick ter

1617

Muzeum Narodowe w Lublinie

moneta - Ujęcie rewersu złotej monety.  Powierzchnie są starte, a treść awersu i rewersu jest częściowo nieczytelna.  Na rewersie widnieje zredukowana siedząca przodem na tronie postać Constantinopolis. Po jej lewej stronie o tron opiera się spoczywająca na ziemi okrągła tarcza. W prawej uniesionej ręce postać trzyma jabłko królewskie z krzyżem. W lewej ręce znajduje się schematycznie przedstawione długie berło. Wizerunek otoczony jest napis XXXXXX CCXXXX mający zapewne naśladować oryginalną inskrypcję w otoku. Pod wyobrażeniem postaci znajduje się nieczytelna geometryczna imitacja znaku menniczego CONOB.

Imitacja solida cesarza Teodozjusza II

nieznany

441 — 450

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi mężczyzna siedzący na postumencie, na którym widoczna jest inskrypcja MED-R-LAV; mężczyzna ma płaszcz zawieszony na lewym ramieniu; w lewej ręce trzyma figurkę Palladium (Atena Pallas), w drugiej ręce sztylet

Postać Diomedesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers

Fotografia akcji szmuglu (V)

nieznany

1940 — 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Apoteoza Jana III

Ferri Ciro ?, Scilla Agostino ?

ok. 1684

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

wewnętrzna strona patery. Scena wojenna na pierwszym planie walczący żołnierze, w górnej części wojskowi trębacze na zboczu lasu, w lewym rogu kordon wojskowy mierzący halabardami w trębaczy, pod spodem złotymi literami napis Juges VII. Widoczne duże zniszczenia i braki emalii.

Część patery

Monogramista I.C. ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza

Situla (Amforka) czerwonofigurowa

malarz Białej Twarzy

360-340 p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 332 obiektów

Kolekcje

110

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd