treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Po lewej stronie martwy zając powieszony za tylne łapy na drewnianym kołku, malowany bardzo realistycznie, w odcieniach brązu z dodatkiem bieli. Po prawej pęk szparagów. Pośrodku przy dolnej krawędzi umieszczono świeżo zebrane grzyby tego samego gatunku. Tło neutralne ciemnobrunatne, miękki światłocień. 
Kompozycja sprawia wrażenie przyciętej od góry, dołu i lewej strony płótna.

Martwa natura - zając i szparagi

nieznany

1660 — 1680

Muzeum Narodowe w Lublinie

martwa natura - ujęcie z przodu; W szerokości obrazu szeroko rozstawione przedmioty, w pewnej odległości od lewej wysoki dzban z kwiatami i figurka (postać kobieca), dzbanek szklany z wyraźnym uchem i przykrywką, malowany niski wazon z zielonymi gałązkami, za nim z lewej figurka kobieca z rozłożonymi rękami. Zróżnicowane tło z przewagą czerni, pozioma płaszczyzna chłodnej czerwieni na 1/4 wysokości obrazu. Akcenty niebieskie i zielone.

Martwa natura na czarnym tle

martwa natura

Geppert, Eugeniusz

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Na wysokim prostokątnym blacie stołu, z lekko uchyloną szufladą, płachta papieru, którego róg zwisa poza krawędź blatu; od lewej na przedzie kolba kukurydzy z liśćmi, za nią pękata butelka, za butelką otwarte owalne pudełko z opartą o stół przykrywką, na której nalepka; obok kukurydzy dwie cebule; pośrodku duży karczoch, za nim, po prawej, mały pleciony koszyczek, przy koszyczku cebula, przed karczochem i koszyczkiem dwa bakłażany. Neutralna płaszczyzna tła. Koloryt: ciemny, przygaszony - blatu, przełamana biel papieru, chłodna i jasna zieleń, ciemny ton oliwkowy, fioletowy granat warzyw i butelki, koszyk żółtawy, tło szare z przetarciami.

Martwa natura

martwa natura

Pankiewicz, Józef

około 1924

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fragment lica obrazu - sygnatura

Martwa natura z kwiatów i owoców

Mignon Abraham

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Martwa natura. Na stole porozrzucane w pozornym nieładzie: srebrne dzbany, szkatułka, dwie pomarańcze, bukiet kwiatów, zegarek, fragment zasłony lub obrusa. W centrum kompozycji stoi srebrny, repusowany dzban ze zdobnym uchem w kształcie ślimacznicy, z fryzem na korpusie i bogatą dekoracją roślinno- zwierzęcą.

Martwa natura z dzbanami i kwiatami

Contes Meiffren ?

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

obraz - Ujęcie z przodu; Na tle barwnej, ciemnej draperii stoi misa z czterema niebieskimi rybami. Obraz malowany z górnego punktu widzenia. Misa stanowi centrum kompozycji, ustawiona po przekątnej.
Całość utrzymana w ciemnych barwach (czerwienie, ugry, błękity, zielenie, szarości).

Ryby w czerwonej misie

martwa natura

Eibisch, Eugeniusz

między 1963 — 1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przedstawienie martwej natury z ptakami. Narożnik grubego drewnianego stołu z przewieszoną po lewej stronie połyskliwa brązową tkaniną. Nad nim pośrodku zawieszony za nogę duży ptak z brązowo-białymi piórami (słonka?), częściowo leży na blacie a jego głowa opada niżej. Po lewej leżą dwa białe gołębie, po prawej niezidentyfikowane mniejsze ptaki z ciemnym  grzbietem, czerwonym podgardlem i białym podbrzuszem (gile?). Silny światłocień wydobywa z ciemnego tła elementy martwej natury.

Martwa natura - ptaki

Kipshaven, Isaac van

1670

Muzeum Narodowe w Lublinie

Od prawej fragment architektury; na tle jej tle pędy klematisu biało kwitnącego i wielobarwne motyle (pokrzywnik, rusałka-pawik). Na dole leżą martwe ptaki o barwnym upierzeniu (bekas, bażant, siewka, szczygły), na jednym z nich duża mucha. Na pierwszym planie po prawej kępa ostu częściowo suchego, po lewej biały motyl. W tle ciemne niebo z czerwonawą łuną u dołu, na jej tle dramatycznie rysują się szpony ptaka.
Obraz w typie

Martwa natura - ptaki i motyle

nieznany

1640 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

Narożnik drewnianego brązowego stołu z przewieszoną po prawej stronie ciemnozieloną mięsistą tkaniną. Na nim zgrupowane: leżący dzban gliniany, mosiężny lichtarz z dogasającą świecą, szklanka z płynem, wiązka fidybusów, za lichtarzem widoczna zmięta kartka papieru a pod dzbanem dwie skrzyżowane fajki holenderskie z jasnej glinki o długich cybuchach; w jednej z fajek tli się żar. Dzban ciemnobrązowy zdobiony kremowymi nakładkami w formie palmetek, pokrywka cynowa na zawiasie, otwarta. Blat stołu gruby, z surowego drewna, na krawędzi nacięcia od noża. Tło neutralne szare, po prawej stronie jasne, po lewej ciemne z łagodnym przejściem pośrodku. Obraz ma ograniczoną skalę barwną: odcienie brązów i szarości z dodatkiem ciemnej zieleni i złota.

Martwa natura z dzbanem i świecą

Heemskerck, Hendrik van

1652

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 1802 obiektów

Kolekcje

135

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd