treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Puchar Hartwiga - ujęcie z przodu; Z prawej strony Srebrny puchar w formie kielicha. Stopa okrągła z profilowanym otokiem. Brzeg stopy z wąską kryzą i cokolikiem. Dolna część płaszcza stopy ozdobiona repusowanym ornamentem typu lambrekinowego. Trzon tralkowy oddzielony od stopy i czary pierścieniem zdobionym ukośnym repusowaniem. Tralka z wybrzuszeniem w górnej części nawiązującym do formy nodusa, podzielona jest w pionie na 8 wydłużonych puklowań, w centrum znajdują się grawerowane medaliony z tarczą herbową i ornamentem roślinnym. Ponad owalnym zamknięciem puklowań silne przewężenie o charakterze wklęsłej obrączki. Czara w kształcie odwróconego dzwonu ozdobiona jest w dolnej części niskim puklowanym koszyczkiem z wybrzuszeniem, oddzielonym od płaszcza czaszy wąskim pierścieniem z ornamentem perełkowym. Gładką, rozszerzającą się ku górze powierzchnię czary zdobi dekoracja nakładkowa personifikacja sprawiedliwości - Temida z opaską na oczach, z wzniesionym mieczem w lewej i dwuszalkową wagą w prawej ręce. Postać ujęta w otwarty górą wieniec z liści dębowych z żołędziami (niektóre niemal pełnoplastyczne). Z lewej strony pokrywa złożona z profilowanej kryzy i dwudzielnego płaszcza, którego części wymodelowane z wklęsłych, rozszerzających się ku dołowi kwater, rozdziela pierścień z granulacją. Wyniesiony w centrum pokrywy uchwyt wieńczący w formie bogato zdobionego kwiatonu. Wnętrze czary i pokrywy złocone, poszczególne części pucharu skręcone śrubami.

Puchar Hartwiga

nieznany

około 1840

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz przedstawia scenę z greckiego mitu o Apollinie i Marsjaszu rozgrywającą się na tle ledwie zarysowanego wieczornego pejzażu. Po lewej król Midas w koronie z ostrymi kolcami i brązowym płaszczu, starzec w wieńcu z dębowych gałazek i szaro-granatowej szacie oraz postać kobiety z pasiastym szalem (bogini Atena?). Po prawej półnagi Apollo z narzuconym na ramię ciemnoczerwonym okryciem graja na wioli i Marsjasz z fletnią Pana w dłoniach odziany w skórę zwierzęcą. Figury ujęte w półpostaci wypełniają pierwszy plan obrazu.

Sąd Midasa

Honthorst, Gerrit van

1630 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na zdjęciu pieczęć z owalnym tłokiem widziana z boku. Tłok na żłobkowanej kolumnie połączony miedzianym pierścieniem z drewnianą gałką. Na owalnym tłoku wyobrażenie bogini sprawiedliwości, trzymającej miecz w jednej ręce i wagę w drugiej ręce. Od góry w otoku napis.

Tłok pieczęci Ławy Sądowej Starego Miasta Torunia

Tłok pieczęci

nieznany

XVII w. (?)

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Gmach Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego przy ul. Krakowskie Przedmieście w Lublinie. Widok od strony brukowanej ulicy. Piętrowy murowany budynek. Nad głównym wejściem wsparty na czterech kolumnach balkon z balustradą. Część środkowa lekko wysunięta, zwieńczona cokołem z rzeźbą (trzy postacie kobiece). Okna piętra dekorowane trójkątnymi tympanonami. Pomiędzy nimi pilastry. Część parterowa boniowana. Na frontowej elewacji napis w języku polskim i rosyjskim. Przed budynkiem kilka drzew, stojąca latarnia oraz grupa pięciu osób. Po prawej fragment ogrodzenia i boczna elewacja z oknami.
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Towarzystwo Kredytowe Ziemskie w Lublinie

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Postać kobiety siedzi na konarze drzewa po prawej. Tułów ustawiony przodem do widza, nogi ustawione z lewej strony a głowa skierowana w prawo i lekko w górę. Kobieta naga, tkaniny luźno leżą na jej udach oraz lewym ramieniu. W lewej dłoni, uniesionej w górę, trzyma jabłko. W drugiej ręce, opartej o prawe kolano, trzyma podłużny owoc. Włosy spięte w kok opadają na lewy bark kobiety. Pod nogami i konarem leżą rozrzucone owoce. W tle widoczne drzewa parkowe.

Pomona (Lato)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Fotografia Grety i Leona Haberów w sadzie we Lwowie

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 1548 obiektów

Kolekcje

189

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd