treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, wszystkie postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, w sposób ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Kompozycja przedstawia wnętrze kamienicy w przekroju, na każdej kondygnacji zostały ukazane symultanicznie odbywające się sceny. Widoczny jest parter oraz dwie kondygnacje – po lewej stronie kompozycji przedstawione zostały mieszkania, po prawej – klatka schodowa.
Na samym dole, po prawej stronie, przy schodach, widać sylwetkę żołnierza opierającego się na karabinie i trzymającego drugą rękę wyciągniętą w geście wskazywania. Przed nim widać przewrócony kosz z warzywami lub owocami, skrzynki postawione jedna na drugiej oraz pochylona postać człowieka, którego pozycja ciała sugeruje zamiar klęczenia lub zbierania. Powyżej, na pierwszej kondygnacji, po lewej stronie widać wnętrze pomieszczenia mieszkalnego, gdzie na postawionym centralnie łóżku leży przykryta postać. Ponad nią wisi trzylampowy żyrandol. Po łóżkiem kryją się dwie osoby, pomiędzy nimi leży worek. Po prawej stronie, u wezgłowia mebla, stoi prawdopodobnie żeńska postać przytulająca dziecko, po lewej stronie łóżka – stoi męska postać w czapce, także przytulająca dziecko. Ruch ten wykonuje lewą ręką, w prawej trzyma worek. Za drzwiami tego mieszkania, na schodach stoi kobieta trzymającą worek, a drugą ręką podtrzymująca malutkie dziecko. Skrajnie po prawej stronie rysunku, na półpiętrze schodów, przestawiona została sylwetka schodzącego człowieka, niosącego na plecach worek lub tobół. Powyżej, na poziomie drugiej, ostatniej kondygnacji, ukazana została postać żołnierza ciągnącego za rękę człowieka i mierzącego do niego z broni palnej. Drugi żołnierz stoi przed drzwiami i wykonuje ruch dobijania się do nich lub otwierania. Wewnątrz pomieszczenia, które znajduje się za drzwiami, po lewej stronie, na samej górze kompozycji widać kilka osób: jedną siedzącą na podłodze przy ścianie, z tobołkami obok i przed sobą, jedną siedząca pod stołem na którym leżą dwa worki, dwie stojące splecione ze sobą w uścisku, mające obok nóg worek orz kolejne dwie, które tulą się do siebie siedząc. W pomieszczeniu widać jeszcze dużą komodę z 3 szufladami oraz szafkę w formie sześcianu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Kuszenie Chrystusa - ujęcie z przodu; Pejzaż ze sceną biblijną przedstawiającą Szatana kuszącego Chrystusa na leśnej ścieżce. Szatan w czarno-białym habicie, kapeluszu kardynalskim i w masce na twarzy wyciąga pełne kamieni ręce ku Jezusowi. Spod habitu widoczne są diabelskie szpony. Chrystus boso w czerwonej sukni i brązowym płaszczu gestem odmawia propozycji z lewą dłonią otwartą na wysokości łokcia, a prawą nieco niżej z charakterystycznie uniesionym do góry jednym palcem. W tle, po lewej stronie przedstawienia wysokie, strome skały, na szczycie których ukazano symultanicznie niewielkie postacie Chrystusa i Szatana, spoglądające na leżące w dole miasto. Kolejne, jeszcze drobniejsze sylwetki Chrystusa i Szatana zaznaczone są na dachu świątyni, znajdującej się w mieście. Leśna ścieżka z głównymi postaciami w linii prostej prowadzi do miasta. Główne sylwetki otoczone z prawej i lewej przez roślinność o charakterze śródziemnomorskim.

Kuszenie Chrystusa

Nether, Thomas

około 1577

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Pejzaż z drzewami

Deska drzeworytnicza

Szwarc, Marek

1915 — 1925

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia Bolesława i Eleonory Mameloków

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico, Naklejony na karton rysunek przedstawiający akt siedzącej kobiety. Postać jest ukazana w całości, z prawej strony. Kobieta spogląda w prawo. Jej lewa noga jest zgięta w kolanie i przyciągnięta do brzucha. Prawą – wspiera się o ziemię. Sylwetka jest szczupła z niedużym brzuszkiem i pełnymi piersiami. Przewiązane opaską, lekko pofalowane włosy sięgają jej ramion. Twarz – narysowana schematycznie. Sylwetka jest przedstawiona dokładniej.

Akt kobiecy

rysunek

Kramsztyk, Roman

1920 — 1929

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Nimfy w kąpieli

szkoła włoska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Psyche z siostrami

szkoła włoska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Flora i Amor

Campi Giulio ?

ok. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 738 obiektów

Kolekcje

127

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd