treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/G/1476/ML - Pejzaż z fragmentem okrągłej baszty. Na pierwszym planie wzniesienie, którego krawędż wyznacza ciemny pas drzew. Po prawej bryła baszty ucięta przy górnej krawędzi. W tle fragment rzeki, delikatnie zaznaczony pas brzegu i szeroki, gładki odcinek nieba. Rysunek uproszczony, prowadzony szerokimi pociągnięciami. W partii baszty linearnie zaznaczona kamienna struktura muru i ciemne plamy małych otworów okiennych.

Baszta w Kazimierzu

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kościół Św. Wojciecha w Lublinie

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony. Po lewej stronie kompozycji przedstawione zostały rosnące gęsto, obok siebie, drzewa o rozbielonych pniach i liściach narysowanych za pomocą dużych, ciemnych plam barwnych i drobnego punktowania. Tło, w partii podłoża, jest jednolicie szare, namalowane za pomocą lawowania farbą wodną. Po prawej stronie rysunku, pod kątem, widać prostokąt, którego część ucięta jest przez brzeg kompozycji. Narysowany w perspektywie, o bokach pokrytych drobnym kreskowaniem, sugeruje, że jest to dół wykopany w ziemi. W środku tego dołu znajdują się rozbielone nagie ciała ludzi o splecionych członkach. U dołu kompozycji, tuz nad dołem, stoi tyłem pojedyncza naga postać. Zarówno ciała, jak i stojąca postać zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na całej powierzchni rysunku zostały powklejane wycięte papierowe wielkie litery, jednak ze względu na pokrycie ich warstwą rysunkową, ich zarysy widoczne są dopiero w dużym zbliżeniu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Podwójny szeląg - rewers; Moneta srebrna z gryfem i znakiem nominału. Na rewersie znak nominału DS (Doppelschilling), po obu stronach znaki Z – 1, oznaczające dwie ostatnie cyfry roku wybicia – 21. W perełkowym otoku napis: DEVS·ADVITOR·MEVS (Bóg moim wsparciem).

Podwójny szeląg

Bogusław XIV, książę pomorski

1621

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Ulice Długa i Miodowa. "Powstanie"

Piwarski Jan Feliks

1831

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Fotografia Stefanii z d. Grossman (Maybaum/Marzyńskiej)

nieznany

ca 1910

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Dwa czarne skórzane pudełka - jedno większe, drugie mniejsze, z brązowynu rzemieniami, z jednej strony ciemnymi, z drugiej jaśniejszymi. Skóra poprzecierana, zwłaszcza rzemień przy większym pudełku. Rzemień przy większym pudełku ze splątaniami w węzły

Filakteria (hebr. tefilin)

nieznany

non post 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia przedstawiająca Teodora Boka

Szabanio, Antoni

1971 — 1978

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie awersu. List 1-kartowy. Obie strony zapisane. Papier tzw. czysty.

List do Teofila Glocera

Kraus, Mieczysław

1946-03-10

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 3267 obiektów

Kolekcje

206

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd